Heenreis Ton en Gerda - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Heenreis Ton en Gerda - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Heenreis Ton en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

08 Februari 2014 | Spanje, Tarifa

Ton en Gerda gaan vrijdag 31 januari naar het zuiden rijden. Ze hebben afgesproken om het reisboek na te rijden, zodat ze weten hoe de route opgesteld is.
In België onderweg, reed een oud vrouwtje ons voorbij, zwaaiend en onze aandacht trekkend. Ton zet de auto aan de kant van de weg, en stapte uit……..het aardige vrouwtje duidde Ton, dat ze zag dat er een wieldop van rechtsvoor er af was gelopen. We waren haar erg dankbaar, maar ik dacht eerder aan een roversbende, maar dat was totaal verkeerd gedacht, sorry.
Teruggereden en ja hoor, in het gras lag het losgelaten onderwerp te wachten op ons!!! Er bestaan heel veel lieve mensen!

Enigszins aangepast aan onze wensen, overnachten we op de volgende camperplaatsen:
Epernay, centrum.
Beaugency, aan de Loire.
Perigueux, in het centrum. Ontmoeting met een ander deelnemersechtpaar, Frits en Sjaan.
…en Maandag 3 februari overnachten we op een mooie terrassencamping in Gavin, in Noord-Spanje. Vandaag hebben we de Pyreneeën met prachtig weer overgestoken, door de tunnel van Somport. Morgen richting Toledo
Dinsdag 4 februari,
Je kunt merken dat je in de Pyreneeën bent, een koude nacht en een laagje sneeuw. Rond 09.00 uur vertrokken, lekker zonnetje en de lange route naar Toledo was over de snelwegen, geen tol, en prachtige omgeving.
Af en toe waanden we ons in de Rocky Mountains. Onderweg was het lang zonnig, maar om 13.30 uur verscheen de mist en het miezerde, en aan de andere kant van de weg, richting Pyreneeën stonden er geladen strooiwagens klaar om de weg om te gaan. Dus wij zijn deze sneeuwdans net vóór geweest.
Om 16.30 uur arriveren we op camping El Greco in Toledo, weer een reisdag goed achter de rug……Eveneens Frits en Sjaan, die ook het reisboek volgen……..
Woensdag 5 februari 2014
De hele nacht regen, en de weersverwachtingen waren niet zo best, niet koud, maar nat, dus even door het oude centrum van Toledo en toen weer op weg, richting Granada, en natuurlijk konden we de molens van Don Quichotte niet voorbijrijden.
In het stadje Consuegra, door de straten met de stevige gordijnen vóór de voordeuren ( anti-stof? Anti-uitlaatgassen?) omhoog en bovenop de heuvel staat het kasteel en de witte molens van de Man van la Mancha…..sfeervol en een leuk plaatje….
Granada is een grote stad en we strijken neer op de camping “ Reina Isabel”, niet zo groot, maar groot genoeg voor ons.
Volgens de campingbaas wordt het morgen een prima dag voor Granada te bezoeken. We zullen zien………
Donderdag 6 februari 2014
Vanmorgen scheen de zon al lustig op onze bolletjes, dat is lekker, dus zo rond half elf, loopschoenen aan en naar de bus, aan de overkant van de camping. Met nog een paar Hollanders van de camping een kaartje gekocht naar het centrum. We zullen wel zien wat we allemaal te zien krijgen, het Alhambra houden we voor volgend jaar, maar we hebben de mooie kathedraal bewonderd en in de leuke steegjes gelopen.
En natuurlijk gewinkeld. Na al die dagen gereden te hebben, is het gewoon fijn om de benen te strekken……
Teruggekomen op de camping, lekker in de zon, onze eerste dag dat we buiten konden vertoeven….
Morgen richting Marbella……
Vrijdag 7 februari 2014
Vanuit Granada naar Marbella rijden is een kleine 300 km. rijden en na wat boodschappen bij de supermarkt arriveren we rond het middaguur op de camping la Buganvilla in het zonovergoten Marbella. Even de noodzakelijke klusjes, zoals vegen, kloppen en zuigen en een handwasje. We zullen hier 2 dagen blijven, effe bijtrekken…..
Zaterdag 8 februari 2014
Rustig aan dagje, boodschappen gedaan,
Naar Sven , Jan en Jorrit gekeken, de dag vloog om….
Morgen weer een stukje verder……
Zondag 9 februari 2014
De hele dag regen, we gaan weer een stuk verder rijden. Jannie en Cees melden, dat ze in Murcia op een camperplaats staan. Wij vertellen waar wij zijn…. We gaan LPG tanken in Los Barrios en rijden langs camping Rio Jara, onze startcamping, naar de badplaats Colin de la Frontera, naar camping Roche. We kozen een mooi plaatsje, op een natte camping, maar ja…..1 troost, alle deelnemers hebben last van deze regen, waar ze ook staan……Het is niet koud, de kachel hoeft niet aan.
We genieten van de Olympische Spelen, en van de mooie Gouden Medailles….zo vliegt de tijd om..! Mooie camping, maar als het zo slecht weer is, blijf je lekker binnen…..
Morgen beter, zullen we maar wensen!!
Maandag 10 februari 2014
Na een stormachtige nacht is vanmorgen de regen vertrokken, maar het waait nog onstuimig. Halverwege de ochtend komt het zonnetje en er komen ligstoelen en krukjes naar buiten.
De overwinterende Engelsen houden wasdag en aan de waslijnen wappert het lekker droog. We lopen de camping rond, en doen even boodschappen.
We genieten alweer van 3 medailles van de 100 meter sprint…….
Morgen naar de camping Rio Jara voor de voorbereidingen van de leiding.
Dinsdag 11 februari 2014
Na een koude nacht vertrekken we rond 09.00 uur van de camping, de laatste Europese boodschappen doen en dan rijden we de Camping Rio Jara op.
Thomas en Carla staan er al, en wij zijn ernaast gaan staan, In de loop van de middag arriveren er meer, en aan het eind van de dag is het totaal 8 equipes van de 20 aanwezig.
Ieder gaat z’n eigen gangetje, maakt een praatje en wandelt wat rond, of doet wat klusjes.
Het stormt behoorlijk, en de hele nacht spookt het, maar we slapen goed.
Woensdag 12 februari 2014
Bij het ontwaken constateren we, dat de krachtige wind is gaan liggen, maar het miezert nog.
We hebben allen onze bezigheden en de leiding gaat naar Tarifa om de tickets op te halen. Nog even inkopen gedaan, en vanmiddag was er genoeg gesprekstof, leuk en informatief!!
Het is droog vanavond en niet koud, zo’n 15 graden……
Vandaag is ons aantal 15 equipes, dus morgen verwachten we nog 5 campers en dan zijn we compleet…..

• 03 Februari 2014 - 20:04

Wilma Kroezen:

Bedankt voor jullie eerste verslag.
    Met heerlijk weer begonnen.Als je mijn zwager en schoonzus Frits en Sjaantje weer ontmoet, doe hen dan de groeten.
    Fijne en leerzame dagen toegewenst.

• 04 Februari 2014 - 17:11

Donna:

Ooooooooh wat is het toch heerlijk om zo jullie reis te beginnen. Natuurlijk niet zonder wieldop,maar wel met een prachtig uitzicht als jullie onderweg zijn.
    Goede reis nog verder en ik ben benieuwd naar de volgende foto's!

Xxx

• 04 Februari 2014 - 18:37

Marry Bart:

leuk om al wat te lezen. Wij willen de eerste dag gaan tot norgent sur seine via het boek. We hebben ook in die plaats een camperplek gezien in het camperboek dus we zien wel groet geniet en wij gaan maandag morgen rijden groet bart en marry

• 04 Februari 2014 - 20:53

Bart V Keulen:

Gerda je hoef toch niet bang te zijn met zo grote man naast je geintje ik hoop dat alles goed gaat
    Ton let goed op je meisje ik wens jullie een goede reis en doet voor zichig

Afz bart doeeeeeeeee

• 05 Februari 2014 - 20:11

Greet:

Hoi Lubbetjes

Gezellig/Leuk
    Om jullie reisverslag weer mee te beleven/lezen.
    Ik ga nu uitkijken naar het[echte reisverslag van Marokko]
    Een gezellige reis verder,eenne voorzichtig met je wieldop.!!!!!!!

Liefs Greet

• 06 Februari 2014 - 12:23

Ank En Rene:

hoi ton en gerda

zonder wieldop kun je niet verder rijden met je nieuwe camper, maar jullie hebben het al mooi zo te zien , we blijven jullie volgen, jullie zijn snel in Granada.
    fijne en goede reis tot schrijfs
    lieve groet ank

• 06 Februari 2014 - 12:32

Ria:

Sjaan proficiat van ons allemaal.
    Wel heel speciaal vanuit Frankrijk om te verjaren.
    Een fijne dag en wij pakken er straks ook een
    Franse borrel op. Proost.
    Huub en Ria.

• 06 Februari 2014 - 15:42

Anneke Scheepers:

Bedankt Gerda voor je leuke verslag. En wil je Sjaan feliciteren (mijn zus) met haar verjaardag? Zij is namelijk vandaag jarig. Een goeie reis verder en geniet van jullie vakantie.

• 06 Februari 2014 - 16:10

Saar:

Beste Ton en Gerda,

Wat leuk dat jullie een verslag bijhouden! Dat wordt in het Brabantse Deurne al veel gelezen, en van genoten!
    Willen jullie onze buurvrouw Sjaan feliciteren namens ons?! Bedankt, en een goede reis toegewenst!

Groetjes,
    John & Saar

• 06 Februari 2014 - 21:22

Frans En Corrie Aerts:

Wij volgen jullie op jullie mooie reis Geniet van alle mooie dingen
    Een hele fijne vakantie En ook van ons hartelijk gefeliciteerd
    Zo dat was het dan weer En tot de volgende keer Doei!!!
    Frans en Corrie Aerts

• 07 Februari 2014 - 17:50

Maria:

Ola, Que tal ???, veel plezier in het Spaanse, even aan de zon wennen voor de oversteek. lieve groet, t gaat gelukkig goed met André, slaapt veel (dit buiten het reisverslag graag houden :-)

• 09 Februari 2014 - 12:36

Nel Besseling:

Hoi Gerda en Ton,
    Leuk weer om te lezen. Wim en ik gaan de reis maken van 27 februari tot 7 april. Het voortraject naar Tarifa hebben jullie in het verslag al aangegeven. Dit geeft leuke informatie voor onze reis.
    Wim en ik wensen jullie heel veel plezier en lezen graag jullie verslagen.
    Liefs Nel

• 12 Februari 2014 - 20:28

Wilma Kroezen:

Goede overtocht toegewenst, met niet veel wind.Hier in Deurne is er nog veel wind.
    Gelukkig niet zo stormachtig als aan onze kust.
    Alles prima hier.
    Wij volgen jullie berichten, waarvoor dank.

• 12 Februari 2014 - 22:27

Irma & Jos:

Beste Ton en Gerda en reisgenoten,

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen en zo te zien hebben jullie al veel " volgers"! Een goede start van deze bijzondere reis gewenst en hartelijke groeten aan onze buurtjes Ada & Rijk!

Jos & Irma

• 13 Februari 2014 - 13:04

Joke Van Leeuwenm:

Hallo Gerda en Ton.
    Wat genieten jullie van zo mooie reis .
    Groetjes Joke en Rob.

• 14 Februari 2014 - 11:41

Wilma Kroezen:

Wij wensen iedereen een goede overtocht.Het avontuur in Marokko kan beginnen!
    Wij volgen jullie reis.
    Frits en Sjaantje lieve groeten uit het Haageind.

• 14 Februari 2014 - 13:36

Maria Hubers:

Hallo Sjaan en Frits en andere reisgenoten,

Sjaan, ik zie nu pas dat je vorige week jarig bent geweest, nog van harte proficiat gewenst vanuit Deurne , leuk om zo op reis je verjaardag te vieren !
    Ik wens jullie een heel fijne overtocht en heel mooi weer en veel reisplezier, maar dat gaat zeker lukken, zo te lezen. Ik volg jullie leuke reis, heel veel groetjes, Maria Hubers.

• 16 Februari 2014 - 11:36

Fam Van Bakel:

Sjaan als nog proficiat van ons allemaal .
    En veel plezier .
    Een mooi verslag.